Taivastelija

 Hei.

Asiaa avaruudesta ja tähdistä.

Aihe on kiinnostellut jonkin aikaa, en oo sitä paljoa lukenu / opiskellu, kuhan vaan olen taivastellut. Ihaillut pimeässä syksyssä ja talvessa tähtitaivasta. Meijän pihalta niitä ihan kivasti näkyy, mökiltä vähän enemmän, mutta lapsuuden mökillä, ihan täystaivas tähtiä ja linnunrata.

Viime vuoden puolella eksyin Oulun yliopiston nettisivuille ja sieltä löysin aloittelioille ilmaisen kurssin tähtitieteen saloihin. Olin innoissani! Aivan fiiliksissä ja ilmottauduin siltä istumalta. 

Hahaa! Olen kahden lapsen ja koiran pojan äiti, naimisissa JA opisekelen lähihoitajaksi oppisopimuksella. Siihen aattelin sitten ottaa vielä vähän kevyttä harrastetta sivuun. No mitäpä luulette kuinka kävi.

Keskenhän se jäi. Kurssi oli aloittelijoille ja mää putosin melko nopeesti kärryiltä, meni yli hilseen ja melko korkeelta. Lukemista oli paljon ja mun lukeminen muutenkin on sellasta luen kolme lausetta, eikä mitään jääny päähän. Myös pikkuinen syyllisyys painoi sitä toista oppiainetta kohtaan...

Oon ihastellu taivasta, oon ihastellu keväällä näkyneitä planeettoja Venus, Jupiter, Mars. Komee yhistelmä Kuu, Venus ja Jupiter. 

Sitte tuli kesä. Aurinko ja pilvet. 

Syksyn tulo vähän tympii, pimeetä ja märkää, vesisadetta ja TALVI! Kylmää ja lunta.

Kunnes tuossa koiran kanssa lenkkeillessä muistin, että kohtahan tosiaan näkyy taas tähdet!

Viime vuoden puolella kuuntelin Tähti sarja podcastin ja joitakin Ursan podcasteja kuuntelin, nyttemmin neki kaikki on unohtunu. Nyt otan ne ohjelmistoon uudelleen.

Opiskelen ja tutkailen itsenäisesti avaruutta ja kaikkea mitä täältä mun vaatimattomilla välineillä näkee.

Innostuin uudelleen syksystä!


terveisin

Taivastelija

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Musiikin viemää

Kun ajatus katoaa