Aiheet

Olenpa välillä miettinyt sitäkin, et mikä on se mun genre. Aihe josta tykkään kirjottaa, jota rakastan.
Ja olenkin sen kanssa aika kummallinen. Tykkään lukea rakkaus-seikkailu hömpötyksiä. Mitä ne nyt lienee viralliselta nimeltään. Mutta en ite haluais kirjottaa sellasta, mutta sitä se tuppaa kuitenki monesti olemaan. Toinen on sitten kauhu. En tykkää kattoa kauhua, lukea enkä muutenkaan olla kosketuksissa kauhun ja pelottavien asioiden kanssa, mutta silti, olen joskus eksynyt kauhun pariin. Nuorempana tuli katottua enemänkin, mutta nyt ei, ei, ei. Ja silti, tai siitä syystä, mun pää kehittelee pelottavia juttuja. En ole alkanu niitä kirjottamaan. En uskalla. En uskalla! Omia mielikuvituksen tuotoksia. Niinpä.
Ja sellaset tv-sarjat ku C.S.I ja House, ne oli mun lemppareita. Vaan nykyään ei mitään rikoksiin liittyvää ja sairaalasarjatki on jo nounou. Mutta silti, ne on jääny taustalle pyörii ja sieltä sillontällän iltasaduksi tulee jotain, mikä mua pelottaa, omat tarinat.
Vaan mikäpä toisaalta oliskaan helpompaa kirjottaa ku omat pelot?

JA herrijee! Viikingit! Siinäpä vasta aihe josta oon nyt innostunu! Niinkö mitvit.
Floki, Halvdan ja Ivar the Boneless. Aivan huippuja! No oikeestaan Floki on jo mun muistissa hieman haalistunu siitä mitä se sillon oli ku ne ekat jaksot katoin, mutta silti, tuo kolmikko. huh.
En ole kattonu ku ne parit ekat jaksot sillon ku se sarja alko, ei ollu mun silmille. hyh ei. Mutta silti sillon Floki jäi mun mieleen, kehittelin siitä/sille jotaki sivujuoni tarinaa... Nyt jokuhetki sitte tuli kateltua Halvdania. Ja Ivar. Ai että jätkät miten ne voi ja osaa? Miten voi näytellä sellasta? Hullua? Mä oon niin onnellinen, että telkkarin, tai läppärin, näyttö on välissä! Ohan niitä älyttömiä näyttelijöitä toki muitaki, joita ei voi ku ihmetellä kuinka voi näytellä niin mielipuolista. Nämä vaan nyt on päällimmäisenä mielessä.
Nuo tyypit, vähäniinku, alko kiinnostelee ja jäin miettii, että olispa aika mahtavaa(pelonsekaisin tuntein) ku vois joskus kirjottaa sellasen tyypin. Voisinko mä luoda joskus jonku, yhtä hullun? Saisinko sellasen elämään? Ei tarvis ku alta kulmain vähä kattoa, sellasilla silmillä ku esim. Jasperilla ja Alexilla. Silmät. Ja sellanen hymy. Itehän kuolisin välittömästi siihen paikkaan, jos oikeesti tulis vastaan. Toisaalta, miksi en uskaltais kattoa koska tosiaan telkkari on välissä ;)
Sitte oon miettiny, että miksi nuo mielipuoliset kiinnostelee, tulipa samalla mieleen James Bondista, Skyfall, tämänäin. Javier Bardem. Ja se sen tyyppi Raoul Silva. Siinäkipä kans yks hullu.
Niin mutta miksi? Miksi ne on niin mielenkiintosia ja... mikä niissä on? Sekö, että miten joku osaa näytellä sellasta? Miten joku on osannu kirjottaa sellasen tyypin? Vaiko... Voi turvallisesti katsella tv-ruudun takaa? Tai lukea kirjasta? Niin tai näin, kokeilen joskus kirjottaa sellasen... Kuhan uskallan.

(ja siis youtubesta olen katsellut pätkiä viikingeistä, odotellessani, että näkyis taas hbo:lla. koska nyt mä katon ne KAIKKI. ja nähtäväksi jää vieläkö tuo kolmikko on niin huippumahtava ja mielenkiintonen) hihheh.

kyllä mä tiedän, outo olen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Taivastelija

Kun ajatus katoaa

Musiikin viemää