kirjoittajapiiristä

Se tunne kun kämmenet hikoaa ja sydän hakkaa. Tekis mieli perääntyä, mutta sua talutetaan henkisesti kädestä pitäen sisälle.

Viime torstaina oli eka kerta kirjottajapiirissä ja jännitti ihan hirveesti!
Itteään ei tarvinu esitellä, vaan piti parille kertoa ja pari kertoi sitten kaikille. Eli mun piti esitellä vieruskaveri.. Vielä pahempi! Ryhmässä mun kuulo heikkenee, muuttuu puuroksi. Ja kun lisätään vielä jännitys ni ei muistakkaan mitään ja sanat kompastelee...
Jes.
No siitä ku selvittiin, ni aloteltiin tehtävää. Piti kirjottaa dialogi, tai valita jo kirjoitetusta (omista). Sopiva löytyi, uusimmasta, keskeneräisestä tarinasta... Ja se piti sitte tietenki lukee ääneen, kylmähiki nousi pintaan ja voi kauhee!!  Mukavasti tuli kouluajat mieleen... Sitten piti lisäillä alkuun ja loppuun tarinaa ja taas piti lukia ääneen. Ääneen lukeminen tuntemattomille on ihan kamalaa, mulla katoaa ääni jonnekkin ja vielä ku omaa tekstiä pitäs lukee ni se tunne on kamala!
Mukavaa oli kuitenkin ja innolla seuraavaan kertaan. Vähä hämärän peitossa nuo muistot ku tosiaan jännitys vei.. Jospa se menis sitten vähä helpommin eikä tarvis niin jännittää.
Nyt pitäs kirjottaa monologi kotitehtävänä.. kääk.
Ja taisi se ope tykätä mun uusimmasta tarinastaki... Luki sitä pikaseen ja haluais lukea loppuun asti, pyysi että lähettäisin sen sille. ku uskaltasin vain. Pitää sitä vielä kirjotella, pahasti on kesken ja välillä tuntuu että suunnittelen ja kirjotan itteni siihen ihan solmuun. Jotenki pitäs osata kirjottaa vielä ne solmut auki. Siitä on tulossa jonkusortin jännäri.



Oon kahteen vihkoon kirjotellu sikinsokin tarinoista muistiinpanoja ja suunnitelmia, niitä on nyt ainakis kolme kesken, joten ostin kolme vihkoa ja ajattelin kokeilla, että jos saisin yhen vihon pidettyä yhellä tarinalla. Nyt en vielä oo saanu muutaku "nimettyä" ne.
Mummulta sain tuon värityskirjan, mulla oliki ajatuksena, että ostan ite ni saa käsille tekemistä jos siitä olis mitää apua ajatusten kulkuun. En oo vielä ehtiny paljoa väritellä, tyttö meinasi omia sen, joten se nyt on yhteinen..

Mulla olis nyt pitkästi vapaata pääsiäispyhien takia, ansiosta, joten pitäs laittaa kynällä sutaten.
vois ottaa nyt nuo vihot käyttöön ja ees vähä kirjotella niihin mikä on homman nimi, eli tarinan nimi.. juttu ja ajatus.

...miten mun ajatukset ei tänää taas pysy yhtään kasassa...?

...-terveisin
... piste

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Taivastelija

Kun ajatus katoaa

Musiikin viemää